Overstappen van MS Excel naar Power BI: vijf argumenten die jou over de drempel ...
Wij geloven in datagedreven organisaties
Als organisatie heb je waarschijnlijk al een kluis met goud in huis. Deze kluis met data moet je echter wel openen. Door slim om te gaan met data kan je tot nieuwe inzichten komen, die je waarschijnlijk zelf niet had gezien. Dit helpt je om betere beslissingen te nemen en de kansen die letterlijk voor je neus liggen, te benutten.
Zet datagedreven verkoop de traditionele verkoop op zijn kop? Wat zijn de consequenties voor jouw als ondernemer?
Uit dit onderzoekt blijkt dat verkopers succesvoller zijn als ze data gestructureerd inzetten in hun dagelijks werk. Met is staat om hogere conversie te realiseren, Customer Lifetime Value (CLV) te verhogen en een betere prijs te bepalen.
Hoe zorg je er nu voor dat je organisatie meer datagedreven wordt? Een van de bekendste adviezen geldt ook hier: Begin klein en bouw langzaam uit.
Zet datagedreven sales de traditionele sales op zijn kop? Wat betekent het voor jouw onderneming? Alles draait om klantbeleving. Klanten willen ervaringen die op maat gesneden zijn, waarbij ze het gevoel hebben dat het bedrijf hen persoonlijk kent en bij de hand neemt. Je moet weten waar de klant zich bevindt in de sales-cyclus en welke informatiebehoefte hij heeft. Datagedreven verkoop speelt daarbij een grote rol, maar wordt vaak nog niet optimaal ingezet.
Zou jij een oceaan oversteken zonder kompas? Zonder navigatie? Nooit van je leven. Ondanks de forse investeringen, moesten marketeers het decennia lang doen zonder of met gebrekkige data. Het was als zeilen op wateren waar geen kaarten van zijn.
Datagedreven marketing levert informatie op waarmee je jouw strategische marketingbeslissingen op kunt baseren. Zodat je tegelijkertijd de effectiviteit van uw marketingactiviteiten vergroot en de kosten ervan verlaagt.

Ontwikkelen van een (smart)data strategie
Uw groei versnellen als data gedreven organisatie.
Verzamelen van data
Meer weten hoe je jouw data dient te verzamelen om inzicht te verkrijgen in jouw groei potentieel >>
Verzamelen van data
Analyseren van data
Houdt altijd uw doel voor ogen, als het om data analyse gaat. >>
Data en analytics vraagt een centrale plaats in de bedrijfsstrategie. Met het strategische doel in ons achterhoofd tonen we welke inzichten jouw data
oplevert.

Over ons
Nieuwsgierigheid brengt ons verder!
Nieuwsgierigheid zorgt dat wij met veel plezier en enthousiasme op onderzoek gaan, initiatief nemen, de mouwen opstropen en doorzetten tot we eindelijk onze beloning krijgen: het antwoord, dat weer nieuwe vragen doet opborrelen!
Ons doel is aanzetten tot nieuwsgierigheid! Van een passieve, volgende houding naar een actieve, onderzoekende houding.
Artikelen

Power BI een betaalbare en laagdrempelige BI tool
#Durftevragen ‘en wat kost dat allemaal?’ ‘Big data en analytics: het nieuwe goud’. Met ...

Waarom zijn Kritische prestatie-indicatoren (KPI’S) van belang?
Waarom zijn Kritische prestatie-indicatoren (KPI’S) van belang? ‘Als je niet kunt rekenen, word je ...